Wat je NIET moet doen bij het ontwikkelen van je logo

Elk bedrijf heeft een logo nodig, wat is uw logo waard als het niet duidelijk is in de ogen of uw klanten. Als ontwerper kan ik je vertellen dat heel veel mensen al heel wat ideeën in hun achterhoofd drijven over hoe ze willen dat hun logo eruit ziet voordat ze zijn begonnen. Sommige mensen omdat hun logo eruit ziet als iets dat ze op straat hebben gezien. Sommige mensen hebben complete ‘out-of-the-box’-ideeën. Hoe dan ook, er zijn een aantal regels en richtlijnen voor het ontwerpen van logo’s die u moet respecteren als u wilt dat uw logo er professioneel uitziet. Als het gaat om online logo-ontwerp, krijgen veel mensen het mis, omdat zij degenen zijn die het logo ontwerpen. Hier zijn enkele cruciale richtlijnen die u zullen helpen bij het ontwerpen van een zeer professioneel logo:

ingewikkeldheid

Hou het simpel. Eenvoudig logo is gemakkelijker om naar te kijken en te onthouden. Hoe eenvoudiger uw logo is, hoe gemakkelijker u uw logo kunt aanpassen aan verschillende formaten (websites, visitekaartjes, stickers, T-shirts, billboards) en hoe meer mensen het kunnen onthouden. Hier is een voorbeeld van een logo dat te ingewikkeld is:

Logo te complex

Merk op hoe je recht in de neus geraakt wordt door het super flitsende geel? Deze kleur is veel te overwinnen, de kleur is eigenlijk het enige dat opvalt en het is moeilijk om naar te kijken. Afgezien van het feit dat je veel te opzichtig bent, moet je er rekening mee houden dat je kleuren afdrukvriendelijk moeten zijn. Deze kleur zal niet goed blijken als deze wordt afgedrukt. Het kader rond de tekst is erg dik en niet noodzakelijk. Het geel in de tekst maakt het moeilijk te lezen en de decoratieve sterren zijn plakkerig en overbodig. Vermijd het gebruik van te veel decoratieve gadgets en vormen rondom uw logo en houd het eenvoudig en duidelijk. Gebruik aanvullende kleuren die niet te opzichtig zijn en zorg ervoor dat ze niet te licht zijn anders heb je problemen bij het afdrukken.

Lettertypes

Een professioneel uitziend logo mag maximaal uit 2 of 3 regels bestaan ​​en de lettertypen moeten goed samengaan met de kleuren. Houd in gedachten dat mensen de tekst van dichtbij en ver weg moeten kunnen lezen. Als u het bovenstaande voorbeeld op zakelijke zorg print, is het vanzelfsprekend dat de tekst NIET gemakkelijk te lezen is … Laat uw klanten hun vergrootglazen niet tevoorschijn halen. Gebruik dezelfde soort lettertypefamilies en houd de teksten zo kort en duidelijk mogelijk. Dit is een cruciaal onderdeel voor het logo ontwerpen van een succesvol logo!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *