Waarom linkbuilding inzetten?

Kort gezegd is linkbuilding het proces om links van andere websites naar die van jou te krijgen. Via deze links kunnen gebruikers navigeren tussen verschillende webpagina’s. Het proces van het “crawlen” van het web wordt gemakkelijker gedaan door gebruik te maken van de links. Zowel de links tussen de afzonderlijke pagina’s waaruit je website bestaat als de links tussen de websites zelf worden door hen gecrawld. Hieronder volgen enkele redenen waarom je linkbuilding moet gebruiken en hoe je linkbuilding moet doen, evenals verschillende dingen die je niet zou moeten doen bij linkbuilding.

Linkbuilding is belangrijk

Internationale linkbuilding is een cruciale stap in zoekmachineoptimalisatie (SEO) en is cruciaal voor het stimuleren van organisch verkeer van zoekmachines. Dit is van cruciaal belang, vooral in sectoren met felle concurrentie. Linkbuilding kan een zeer succesvolle tactiek zijn voor het vergroten van organisch verkeer naar een website in combinatie met sterke technische SEO fundamenten, uitstekende SEO op de pagina, uitstekende inhoud en een positieve gebruikerservaring. Je zou kunnen stellen dat linkbuilding tegenwoordig meer lijkt op succesvolle marketing, en bedrijven die dit begrijpen, hebben de neiging om op de lange termijn te slagen. Dit betekent echter niet dat er geen technisch aspect is aan het linkbuilding proces of dat alle inspanningen gericht moeten zijn op het product dat je probeert te verkopen. Ze zullen beseffen dat er veel meer aan de hand is dan dit en dat er veel meer te begrijpen valt dan voorheen.

Manieren om een ​​link op te bouwen

Er zijn veel links die om verschillende redenen worden geproduceerd. Een journalist die verslag doet van een nieuwsbericht kan bijvoorbeeld verbinding maken met je website omdat ze denken dat deze betrouwbaar en relevant is. Een andere mogelijkheid is een blogger die zo verliefd is op hun gloednieuwe telefoon dat ze de website van de maker op hun blog linken. Deze twee voorbeelden dienen als illustraties van linkbuilding. Je moet je er op dit punt van bewust zijn dat het geheim van zoekmachineoptimalisatie (SEO) is om links te verkrijgen zonder erom te vragen. Het is iets waar je altijd naar moet streven en geleidelijk je vermogen om te doen in de loop van de tijd moet vergroten. Je kunt dit doen door hard te werken om van je website een website te maken waarna andere websites willen linken. Het aanbieden van een goed product- of dienst helpt je daarbij. Dit kan ook worden gedaan door uitstekende inhoud te produceren waarna op andere websites wordt verwezen.

Doe dit niet om een ​​link op te bouwen

Kwaliteit, relevantie en authenticiteit zijn altijd al belangrijk geweest sinds het verleden. Daarom moet je je website altijd op die eigenschappen verbeteren. Hoewel strategieën voor linkbuilding van lage kwaliteit en spam een ​​kans kunnen hebben om effectief te zijn, zou je website ze niet in zijn strategie moeten gebruiken. Google zal vroeg of laat ontdekken dat je dergelijke onethische strategieën toepast. De resultaten kunnen een scherpe daling van de positie van je website zijn of zelfs het verbergen van je website door Google zelf. Dit zijn voor de hand liggende redenen die iedereen zich in de eerste plaats had moeten realiseren. Nu je weet wat je niet moet doen, moet je ervoor zorgen dat je je websites alleen bouwt met goede methoden en strategieën. Op die manier kan je website in de nabije toekomst op de hoogste positie staan.